Kaj stres sploh je in kako ga obvladati | M-Sport

KAKO OBVLADATI STRES

Vsi se s stresom spopadamo vsak dan, in hkrati vemo, kako lažje bi nam bilo – fizično in duševno – če bi ga lahko imeli pod nadzorom. Brez dvoma sedaj lahko trdimo, da kronični čustveni stres vpliva na naše telo in zdravje na podoben način, kot slaba prehrana ali pomanjkanje vadbe. Ugotovljeno je, da so skoraj vsi pogosti zdravstvene težave  povezane s stresom. Članek je pripravil Slawomir Gromadzki, MPH, na podlagi številnih virov, zate ga ne prezrite. 

Vpliv stresa na kronična obolenja. Ta vpliva na:

  • hormonsko neravnovesje,
  • delovanje nadledvične žleze,
  • prebavne motnje : kronični stres lahko povzroči razne prebavne težave, vključno z napihnjenimi krči, želodčne krči, razjede želodca, zaprtje ali drisko. Prispeva tudi k refluksu kisline in spastičnemu kolonu, sindromu razdražljivega črevesja in vnetni črevesni bolezni.
  • diabetes
  • debelost
  • duševne motnje
  • oslabljen imunski sistem .
  • pospešuje proces staranja s povečanjem proizvodnje škodljivih prostih radikalov, ki škodujejo našim celicam.
  • prispeva k srčnim napadom in kapi, saj povečuje krvni tlak in vpliva na obloge krvnih žil, ki omogočajo kopičenje slabega holesterola in trigliceridov na teh poškodovanih področjih, kar vodi do srčnih napadov in kapi.
  • vpliva na krvno-možgansko pregrado, ki običajno preprečuje, da bi številne nezaželene snovi, ki vstopajo v naše telo, dosegle in vplivale na možgane.

Raziskovalci so ugotovili, da je stres povečal prepustnost krvno-možganske pregrade. Kot rezultat, zaradi poškodovane krvno-možganske pregrade nekatere kemikalije, ki jim običajno ne morejo vstopiti v možgane, so zdaj sposobne to storiti.

Vse našteto lahko poveča možnost obolenja za rakom z rakom in zelo pogoste avtoimunske bolezni.

ZA OBLADOVANJE STRESA in BOLJŠO KONCENTRACIJO

Za koga so primerne Neuroforte tablete?

  • če se učite za izpite in potrebujete optimalno koncentracijo
  • če vaše delo zahteva duševno in fizično vzdržljivost
  • če trpite zaradi tesnobe
  • ste depresivni
  • težko prenašate pritisk v službi in obveznosti doma

HealthAid Neuroforte vsebuje bistvene hranilne snovi, kot so aminokisline, vitamini, minerali in rastlinski izvlečki, ki pomagajo ohranjati zdrave možgane in živčni sistem, ter zagotovijo ravnovesje in dobro počutje


KAJ JE STRES?

Stres je mogoče opredeliti kot stanje duševne ali čustvene napetosti, ki je posledica zahtevnih ali neugodnih okoliščin. To je neželena čustvena izkušnja, ki jo spremljajo škodljive biokemijske, fiziološke in vedenjske spremembe, ki negativno vplivajo na naš organizem in zdravje. Stres je odziv našega telesa na duševni ali čustveni pritisk in je tudi sinonim ali vsaj tesno povezan z razdražljivostjo, živčnostjo, frustracijo, slabo razpoloženjem, tesnobo, skrbjo, strahom, sovraštvom in drugimi negativnimi čustvi.

KAJ SO NEPOSREDNI UČINKI STRESA?

Naše telo reagira na stres s povečanjem proizvodnje stresnih hormonov adrenalina in kortizola, ki zvišujejo raven sladkorja v krvi, krvni tlak, srčni utrip, kroženje krvi do kisika in energijo mišic ter spodbujajo možgane, da bi izboljšali sposobnost odzivanja na nevarno ali zahtevno situacija. Če se takšno stanje zgodi le občasno, to ne bo povzročalo veliko škode. Na žalost je težava, da večina od nas doživlja redno

Klikni za celotno vsebino: HealthAid blog avtor Slawomir Gromadzki, MPH

Viri: 

– Deina Nemiary, MD, MPH; Ruth Shim, MD, MPH; Gail Mattox, MD; Kisha Holden, PhD. 2012. The Relationship Between Obesity and Depression Among Adolescents. Psychiatric Annals. August 2012 – Volume 42 · Issue 8: 305-308.
– Maglione-Garves CA, Kravitz L, Schneider S. “Stress Cortisol Connection: Tips on Managing Stress and Weight”. University of New Mexico.
– Abraham SB, Rubino D, Sinaii N, Ramsey S, Nieman LK. 2013. Cortisol, obesity, and the metabolic syndrome: a cross-sectional study of obese subjects and review of the literature.
– Obesity (Silver Spring). 2013 Jan; 21 (1): E105-17.
– Franklin D. McMillan (2012). Stress-induced and emotional eating in animals: A review of the experimental evidence and implications for companion animal obesity. Journal of Vet Behavior, 5 May 2012:
– www.journalvetbehavior.com/article/S1558-7878%2812%2900201-8/abstract
– Edwardson JA, Hough CA (April 1975). “The pituitary-adrenal system of the genetically obese (ob/ob) mouse”. J. Endocrinol. 65 (1): 99107.
– Dryden S, Pickavance L, Frankish HM, Williams G (September 1995). “Increased neuropeptide Y secretion in the hypothalamic paraventricular nucleus of obese (fa/fa) Zucker rats”. Brain Res. 690 (2): 1858.
– Wilcox G (May 2005). “Insulin and insulin resistance”. Clin Biochem Rev 26 (2): 1939.
– Nature Medicine 4, 718 – 721 (1998) Role of the Y5 neuropeptide Y receptor in feeding and obesity. Donald J. Marsh, Gunther Hollopeter, Kathy E. Kafer & Richard D. Palmiter
– Heva A, Laitinen J, Miettunen J, et al. Obesity and depression: results from the longitudinal Northern Finland 1966 Birth Cohort Study. Int J Obes. 2006; 30(3): 520527.
– Dallman MF. Stress-induced obesity and the emotional nervous system. Trends Endocrinol. Metab. 2010; 21:159165.
– Segerstrom, S. C. and Miller, G. E. (2004). Psychological Stress and the Human Immune System: A Meta-Analytic Study of 30 Years of Inquiry. Psychological Bulletin, Vol. 130, No. 4.

.💚🍏❤

2018-12-17T14:34:59+00:00

POTREBUJETE POMOČ ali NASVET?

NA VOLJO SMO VAM NA:

Mobitel +386 (0)51 228 729